Duben 2008

Císařský ostrov-ČSOB

27. dubna 2008 v 20:41 moje výlety
Ahoj!!!
Jezdecký areál Císařský ostrov pořádal dnes 1.kolo ČSOB-Českého skokového poháru.Tam jsem prostě nemohla chybět!!!Bylo to super!Příjemná atmosféra,jezdci nejen z České republiky,koně-prostě bezva den.

parkur-druhy prekazek

22. dubna 2008 v 14:50 | Roza |  koňský sport
JEDNODUCHÉ PŘEKÁŽKY
Přes jednoduchou překážku se skáče jedním skokem. Dva nejdůležitější typy jednoduchých překážek jsou kolmý skok (kolmák) a dvojbradlí neboli oxer.

KOMBINOVANÉ PŘEKÁŽKY
Kombinace se skládají ze dvou, tří nebo více částí. Například trojskok se skládá ze tří skoků, které tvoří jednu překážku. Kombinace mají v parkúru jedno číslo. Jednotlivé skoky v jedné kombinaci se označí písmenem (A, B, C). Pokud kůň odmítne skočit v kombinaci například skok C, musí jezdec absolvovat znovu celou kombinaci.

VÝŠKOVÁ PŘEKÁŽKA
Výšková překážka se překonává jedním skokem. Pro koně jsou čistě výškové překážky velmi nepříjemné, neboť u těchto překážek bývá větší problém určit dobrou vzdálenost odskoku. Všeobecně by se mělo na výškové překážky najíždět nepříliš rychle s dobře shromážděným koněm. Správné místo odskoku leží blíž překážky než například u šířkové překážky. Kůň musí vyskočit spíše nahoru než překlenout vzdálenost. Mezi výškové překážky patří kolmák, zeď a ohrada.

KOLMÁ PŘEKÁŽKA
Kolmák je svislá překážka stavěná pouze do výšky. Mezi stojany se zavěsí několik bariér nebo dřevěných prken nad sebe. Kolmá překážka je školní příklad výškové překážky.



ZEĎ
Zeď je výšková překážka, která je složena z beden. Zvládnout tuto výškovou překážku je dost obtížné, neboť kůň nevidí místo doskoku.

ŠÍŘKOVÁ PŘEKÁŽKA
Šířková překážka je stavěna v horizontální perspektivě. Přes tyto překážky musí kůň překlenout určitou vzdálenost. Patří sem různé typy oxerů a triple-bar.

ŽOLÍK
Žolík bývá nepříjemná, ale nezáludná překážka. Může být různě postaven. Žolík se většinou liší od běžných překážek určitým vzhledem, například spodek překážky může být tvořen nerovným kmenem stromu. Žolík bývá označen žolíkovou kresbou, upevněnou na stojanech překážky. Za překonání této překážky dostane jezdec v soutěžích postupné obtížnosti dvakrát tolik bodů než za překonání poslední regulérní překážky.

OXER
Při překonávání oxeru musí kůň skočit do výšky a zároveň překlenou určitou vzdálenost. Vrchní bariéry jsou u oxeru ve stejné výšce. Je-li zadní bariéra výše než přední, hovoříme o dvojbradlí (double-bar). Dvojbradlí je pro koně příjemnější než klasický oxer. Přestože se oxer skládá z několika částí, je to jedna překážka, tj. jednoduchá, a kůň ji musí překonat jedním skokem.



TRIPLE-BAR neboli TROJBRADLÍ
Triple-bar je šířko-výšková překážka skládající se ze tří šikmo stoupajících bariér. Tuto překážku zdolává kůň jedním skokem. Variantu triple-baru představuje takzvaná pyramida která má první a třetí bariéru ve stejné výšce - střední bariéra tvoří nejvyšší bod překážky.

VODNÍ PŘÍKOP

Příkop naplněný vodou je známá parkúrová překážka. Vodní příkop je většinou široký 2-4 m a hluboký 10-15 cm. Musí být vyhlouben v povrchu kolbiště. Je to čistě šířková překážka, která se liší také tím, že kůň při jejím špatném překonání doskočí do vody. U této překážky je důležitá reakce koně na vodu. Na odskokové straně této překážky může být umístěna odskoková bariéra nebo nízká proutěná překážka, která nesmí být vyšší než 150 cm. Doskok vodního příkopu musí být vyznačen bílou páskou, aby rozhodčí mohl lépe konstatovat případnou chybu koně.

ODSKOKOVÁ BARIÉRA

Odskoková bariéra označuje místo odskoku. Někdy se tato bariéra pokládá před překážku a koni se tak usnadňuje určení správného místa odskoku.

Neposlušnost koně:

zastavení před překážkou, vybočení....
ZASTAVENÍ PŘED PŘEKÁŽKOU
Za zastavení před překážkou se považuje, jestliže kůň zastaví před překážkou, kterou má překonat. Není rozhodující, zda přitom překážku poboří nebo posune. Podle pravidel F.E.I. (Féderation Equestre Internationale) je jezdec vyloučen při třetí neposlušnosti koně.


VYBOČENÍ
Vybočení znamená, že se kůň vymkne z moci jezdce a mine překážku, kterou měl překonat, cílovou čáru nebo povinný průjezd.


ODEPŘENÍ POHYBU
Za odepření pohybu se považuje, jestliže kůň zastaví a odmítá pohyb vpřed.

hry s konmi

15. dubna 2008 v 18:38 kůň
  • Jedete nejdřív lehký závody, al
Ovládání:šipky, mezerníkem skáčeš
.:HRAJ:.
Obrazek
  • V této hře jedete závod s 2 dalšími koňmi, skáčete tu přes překážky.
Vyberete si koně a pak hrajte.
Obrazek
  • Poník Šimon utíká před zlými jezdci, kteří ho chtějí trénovat!.:HRAJ:.
Obrazek
  • Demo verze hry Komm mit in den Stall. Hra je v němčině.

    .:HRAJ:.
  • Lisa si se svým koněm banditou vyjela na projížďku. všechny překážky.
    .:HRAJ:.
Obrazek
  • Zpívající koně vám zaspívají jak chcete.
Obrazek
  • Projeďte překážkovou dráhu co nejrychleji a shoďte co nejméně překážek.
Obrazek
  • Vyberete jednoho z koní, se kterým pojedete závod. Čím vyšší je kurz na koně, tím je kůň horší. Rychlost musíte přizpůsobit tak, aby koni vydržely síly až do konce. Během závodu ho můžete 3x popohnat bičíkem.
    .:HRAJ:.
Obrazek
  • V této hře jezdíte slalom, skáčete a sbíráte body.
    Obrazek
    • Jsou to dostihy od hříbat (nedají se tolik ovládat) až po staré dobré koně (ovládají se nejlépe).
    Obrazek
    Obrazek
    • Nejprve koně vyhřebelcuj, potom mu dej deku nebo sedlo, atd.

      .:HRAJ:.
    Obrazek
    • Vytvoř si koníka.:-)
    Obrazek
    • Oblíkněte si jednorožce.
    Obrazek
    • My little pony
    Obrazek
    • Osedlej koně- klisnu a hříbě.

      .:HRAJ:. Obrazek
    • Klasická hra "Had" , ale místo hada je tu koník. Ovládání:šipky
    • Zahrajte si jízdu kolem barelů.
    Jezděte v tomto směru!
    Obrazek
    Nesmíte shodit barely, pokud je barel modrý: neshodily jste ho, jestli jo, tak je červený.